ОРКК Урок 23 Погашення та повернення квитанції на послуги ЛУ-99

 Тема уроку "Погашення та повернення квитанції на послуги ЛУ-99"

Завдання 

Ознайомиться  з навчальним матеріалом та зробити короткий запис у зошит надавши відповіді на питання 

 - Які квитанції підлягають погашенню?

- Види погашення та порядок виконання операцій погашення квитанцій на послуги;

- Умови та терміни повернення квитанцій на послуги;

- Випадки повернення квитанцій на послуги;

- Порядок виконання операції повернення квитанцій на послуги.

Домашнє завдання 

Пройти тестування  https://onlinetestpad.com/2wsmynickpgi4

Конспект уроку

Погашення зіпсованих квитанцій на послугу

        Погашенню підлягають зіпсовані квитанції, які були оформлені засобами АСК ПП УЗ, якщо ці документи:

1)    не чітко і неповністю надруковані, надрукована інформація зсунута відносно друкарської розмітки бланка;

2)    переписані вручну з екрана в зв'язку з відмовою принтера;

3)    мають розходження між серією та номером бланка, надрукованими в службовому рядку документа, і друкарським номером бланка;

4)    помилково оформлені (в результаті помилки касира або непорозуміння з пасажиром, що виявляється після друку).

 

     Погашення зіпсованих квитанцій виконується на тому ж самому терміналі, запасі та тим же самим касиром, який виконував оформлення квитанції.

       Погашення зіпсованих квитанцій виконується у касі продажу безпосередньо під час діалогу з пасажиром при виявленні помилок у документі або у разі відмови від його викупу. Друк документа „Погашення" здійснюється на бланку „Допоміжний документ".

      Погашення можливе в межах встановленої константи з моменту оформлення квитанції на послугу.

Погашення може бути:

-         звичайним

звичайне погашення можливо виконати впродовж 1 години після оформлення документа;

-         примусовим

примусове погашення виконується впродовж 6 діб з моменту оформлення квитанції на послугу.

 

   Примусове погашення може бути здійснено тільки з дозволу адміністратора пункту продажу. У всіх випадках примусового погашення на допоміжному документі друкується надпис ПОГАШЕННЯ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ ТЕРМІНУ ПОГАШЕННЯ. Про проведення примусового погашення касир повинен скласти акт із зазначенням причини несвоєчасного погашення.

       Всі зіпсовані квитанції на послуги повинні бути погашені до отримання касиром кінцевого звіту за зміну та завірені старшим касиром впродовж зміни. Якщо касир одержав кінцевий звіт за зміну, а в наявності є непогашені зіпсовані документи, касир повинен отримати початковий звіт, погасити дані зіпсованого документа, а потім знову отримати кінцевий звіт.

             Погашені квитанції на послугу скріпляються з відповідними бланками „Погашення" та по закінченні зміни прикладаються до звіту.

 

         Операція погашення квитанції на послугу, здійснюється у діалоговому вікні «Квитанції на послуги» із заповненням:


КВИТАНЦІЇ НА ПОСЛУГИ.

 

ПАКЕТНИЙ РЕЖИМ. ОФОРМЛЕННЯ.

 

B ________     Q ______ 

                                                

X1____ _____ _____

X2_____ _____ ____

X3______ _____ ____

X4_____ ______ ____

_________________________________________________________________________

АВТОНОМНИЙ РЕЖИМ. ОФОРМЛЕННЯ (R=10). ПОГАШЕННЯ (R=25). ПОВЕРНЕННЯ (R=20)

 

R___________   F_____________          X____            ______   I____________

 

ENTER-    F1-ДОПОМОГА F4-РЕШТА  F3-ВИХІД F9-ОСТ.ВІДП.

F5- ЗМІНА РЕЖИМІВ


1)    R - код операції для погашення необхідно вказати значення 25;

2)    F - реквізити службового рядка квитанції на послугу:

захисний код квитанції (3 знаки);

—шифр (1 знак) та номер документа в замовленні (1 цифра);

номер замовлення в системі (7 знаків);

—дата оформлення квитанції на послугу (4 знаки - день та місяць).

3)     I - виконання примусового погашення (зазначити літеру X).

 

Призначення функціональних клавіш діалогового вікна є таким:

 

F- ДОПОМОГА

довідка про призначення ключів діалогового вікна;

F3-ВИХІД

перехід до діалогового вікна „Головне меню";

Enter - ВИКОНАТИ

Відправлення замовлення на погашення квитанції для обробки до системи. Якщо умови погашення документа виконуються, на екран пред'являється діалогове вікно „Сформований документ погашення квитанції на послуги".

Якщо реквізити службового рядка квитанції, що вказуються для виконання погашення зазначені невірно, у нижній частині діалогового вікна „Квитанції на послугу" пред'являється повідомлення КВИТАНЦІЮ НЕ ЗНАЙДЕНО.

 

       Якщо термін погашення, встановлений в межах часової константи, закінчився, у нижній частині діалогового вікна „Квитанція на послугу" пред'являється повідомлення ТЕРМІН ПОГАШЕННЯ ЗАКІНЧИВСЯ.

 

   Якщо перевізний документ вже був погашений, у нижній частині діалогового вікна „Квитанції на послугу" пред'являється повідомлення КВИТАНЦІЯ ПОГАШЕНА.

 

F- РЕШТА - розрахунок решти;

F- ЗМІНА РЕЖИМУ

переключення між пакетним та автономним режимами;

F- ОСТАННЯ ВІДПОВІДЬ

при натисненні функціональної клавіші Fна екран пред'являється діалогове вікно з документами останнього замовлення (за наявності).

 

   Після натиснення клавіші ENTER у разі позитивного виконання замовлення на екран пред'являється діалогове вікно „Сформований документ погашення квитанції на послуги" .

 

       У діалоговому вікні „Сформований документ погашення квитанції на послугу", касир може натиснути одну з таких клавіш:

F4-ДРУК

друк допоміжного документа при погашенні;

F12-ВІДМОВА

відмова від друку допоміжного документа при погашенні квитанції.

Після натиснення клавіші F12 інформація про погашення квитанції на послугу до системи не заноситься, у діалоговому вікні „Квитанція на послугу" пред'являється повідомлення ЗАМОВЛЕННЯ АНУЛЬОВАНО.

    У системі передбачена можливість друку дубля документа „Погашення квитанції на послугу". Дубль документа може бути отриманий безпосередньо після друку оригіналу документа „Погашення квитанції на послугу" при натисненні на клавішу F- ОСТ. В ІДП. Друк дубля відбувається при натисненні на клавішу F4-друк.

Документ „Погашення квитанції на послугу" касир скріпляє з погашеною квитанцією та по закінченні зміни передає разом зі звітом до ЦОП.

Повернення невикористанні квитанцій на послуги

      Повернення квитанцій на послуги програмно дозволяється не пізніше 3-х годин після відправлення поїзда зі станції, вказаної на проїзному документі.

          Повернення грошових сум відбувається, якщо квитанції були оформлені за готівку в касах, які підключені до АСК ПП УЗ, та повертаються в касах, підключених до АСК ПП УЗ.

      Повернення грошових сум з квитанцій на послуги, які були оформлені за безготівковим розрахунком здійснюється у претензійному порядку через фінансово-економічну службу залізниці

 

        Повернення квитанцій на послуги виконується у випадку:

-         відмови пасажира за власним бажанням;

-         нездійснення перевезення з вини Залізниці

       Встановлюється такий адміністративний порядок повернення - першою операцією здійснюється повернення проїзного документа, наступною операцією - повернення квитанції на послугу.

     Операція повернення квитанції на послугу, здійснюється у діалоговому вікні „Квитанції на послуги" із заповненням:

 КВИТАНЦІЇ НА ПОСЛУГИ.

 

ПАКЕТНИЙ РЕЖИМ. ОФОРМЛЕННЯ.

 

B ________     Q ______ 

                                                

X1____ _____ _____

X2_____ _____ ____

X3______ _____ ____

X4_____ ______ ____

_________________________________________________________________________

АВТОНОМНИЙ РЕЖИМ. ОФОРМЛЕННЯ (R=10). ПОГАШЕННЯ (R=25). ПОВЕРНЕННЯ (R=20)

 

R___________   F_____________          X____            ______   I____________

 

ENTER-    F1-ДОПОМОГА F4-РЕШТА  F3-ВИХІД F9-ОСТ.ВІДП.

F5- ЗМІНА РЕЖИМІВ


1)    Rкод виду операції (для повернення -20);

2)    Fреквізити службового рядка квитанції на послугу:

—захисний код квитанції (3 знаки);

—шифр (1 знак) та номер документа в замовленні (1 цифра);

— номер замовлення в системі (7 знаків);

—дата оформлення квитанції на послугу (4 знаки - день та місяць).

     Для виконання повернення квитанції на послугу у випадку вини Залізниці касир повинен у ключі F зазначити реквізити службового рядка з квитанції; що повертається, у ключі І зазначити літеру В (ознака того, що повернення здійснюється з вини Залізниці).

Якщо реквізити, що зазначаються у ключі Fвказані невірно на екран видається повідомлення КВИТАНЦІЮ НЕ ЗНАЙДЕНО.

         Якщо квитанція, що повертається, вже була повернена, на екран видається повідомлення КВИТАНЦІЯ ПОВЕРНЕНА.

       Призначення функціональних клавіш  діалогового вікна „Квитанції на послуги":

Enter-ВИКОНАТИ

відправлення замовлення на повернення квитанції на послугу до системи. Якщо умови повернення документа виконуються, на екран пред'являється діалогове вікно „Сформований документ повернення квитанції на послуги" ;

F1-ДОПОМОГА

довідка про призначення ключів діалогового вікна;

F3-ВИХІД

перехід до діалогового вікна .Головне меню";

F9- ОСТАННЯ ВІДПОВІДЬ

при натисненні функціональної клавіші Fна екран пред'являється діалогове вікно з документами останнього замовлення (за наявності);

F— РЕШТА

перехід у діалогове вікно „Розрахунок решти";

F- ЗМІНА РЕЖИМУ

переключення між пакетним та автономним режимами.

      У діалоговому вікні „Сформований документ повернення квитанції на послугу" касир може натиснути одну з таких клавіш:

F- ДРУК - друк допоміжного документа при погашенні;

Для друку допоміжного документа касир повинен вставити в принтер бланк „Допоміжний документ" і натиснути клавішу F4. Після натиснення клавіші Fквитанція на послугу вважається поверненою;

F12 - ВІДМОВА - відмова від друку допоміжного документа „Повернення".

Після натиснення клавіші F12 інформація про повернення квитанції на послугу до системи не заноситься, у діалоговому вікні „Квитанція на послугу" пред'являється повідомлення ЗАМОВЛЕННЯ АНУЛЬОВАНО.

У системі передбачена можливість друку дубля документа „Повернення квитанції на послугу". Дубль документа може бути отриманий безпосередньо після друку оригіналу документа при натисненні на клавішу F- остання відповідь. Друк дубля відбувається при натисненні на клавішу Р4-друк.

     Якщо повернення квитанції на послуги здійснюється після повернення відповідного проїзного документа - на бланку „Повернення квитанції на послугу" друкується інформація ПРОЇЗНИЙ ДОКУМЕНТ ПОВЕРНЕНИЙ. У разі повернення квитанції на послуги до повернення відповідного проїзного документа - на бланку повернення друкується інформація ПРОЇЗНИЙ ДОКУМЕНТ НЕ ПОВЕРНЕНИЙ.

Документ „Повернення квитанції на послугу" касир скріплює з поверненою квитанцією на послуги та по закінченні зміни передає разом зі звітом до ЦОП.

Домашнє завдання 

Пройти тестування  https://onlinetestpad.com/2wsmynickpgi4

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Оформлення квитків у приміському сполученні 28.02.23р. (2 год)

Організація роботи квиткових касирів 08.03.23р. (2 год)

Організація роботи квиткових касирів 03.03.23р. (2 год)